Hoofdpijn en Migraine verhelpen met Chiropractie behandelingen.

Niet alleen volwassenen, maar ook kinderen kunnen hoofdpijn of migraine hebben. Hoofdpijn is een natuurlijk signaal dat er ergens in uw lichaam iets mis is. Dus als uw hoofd pijn doet, komt dit doordat er iets aan de hand is.

In onze maatschappij wordt bij de minste pijn al snel naar medicijnen gegrepen. Maar elke pijn, van welke aard dan ook, is een natuurlijke waarschuwing. De oorzaak van hoofdpijn kan dus niet worden weggenomen door het nemen van pijnstillers. Pijnstillers genezen niet: ze onderdrukken en verdoezelen het probleem. De pijn mag dan weg zijn, maar de oorzaak is nog niet weggenomen.

.
Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond, dat de meest voorkomende oorzaak van hoofdpijn bij de halswervels en hun zenuwen ligt; de halswervels kunnen gefixeerd raken door overmatige lichamelijke en/of emotionele spanningen zoals bijv. een auto-ongeluk (whiplash), een val, een slechte houding of stress. Het gevolg is een irritatie van de zenuwen en een verkramping van de spieren. Vervolgens kan er een kleine vernauwing ontstaan in de bloedvaten die de hersenen van zuurstof voorzien, waardoor hoofdpijn ontstaat.

Hoe kunnen wij u helpen?

.
Door middel van chiropractische manipulatie van de nek kunnen wij uw pijn verzachten en u adviseren hoe u in de toekomst de hoofdpijn of migraine kunt vermijden. Tijdens het eerste onderzoek zal blijken of een blokkade in de wervelkolom de boosdoener is en de zenuw- en spierwerking alsook de bloeddoorstroming verstoort. De chiropractische behandeling is erop gericht de foutieve beweeglijkheid van de rug- en nekwervels te verbeteren en daarmee de zenuwfunctie en bloeddoorstroming te herstellen.

Onderzoeken wijzen uit dat tussen de 50 en 85 % van de migrainepatiënten baat heeft bij Chiropractie. Bij hoofdpijnpatiënten ligt dit percentage nog hoger.

Voor uitgebreidere tekst over Hoofdpijn en migraine, kunt u gratis een folder afhalen in onze praktijk.